Friday, July 24, 2009

GrandMa

I miss my grandma everyday.. I miss her a lot.. She's my idol.. She raised me til I was 8.. I still remember my Yellow Musuk Blanket.. I couldnt sleep without it.. Kecik2 dlu.. p mna2 pn bekepit dgn blanket tu.. Ada la satu ari tu aku tertinggal blanket aku tuh ntah d mna sbb bawa skali blanket tu p men ngan my cousins d blakang uma d kampung. Mlm tu my grandma cari my blanket sampai jauh mlm sbb aku tak dpt tidur.. I miss her so much. Then.. blanket tu dah koyak rabak sbb cousin aku p lilit kat pokok mangga. Hahahaaa.. My grandma jahit blanket tu jadi bantal kecik malam tu jg pas dia cuci n keringkan guna iron.. Tu cuma small part of the story.. My grandma is the best.. byk pengorbanan my grandma for me.. even now.
Dah besar panjang ni pun.. kalu balik kampung my grandpa bagitau yang my grandma kekadang susah nak tido sebab bimbang aku tinggal sesorang kat uma. Ye la.. dah keja ni jauh dari family n I live alone in my small cute house.. Sumtime she wud kol in the middle of da nite asking samada aku dah kunci smua pintu.. Dah makan ke belum.. makan maggi jak ka.. dah mandi..
Ada sekali tu aku baru masuk keja n belum dapat gaji lagi so aku balik kampung pun duduk uma jak. Tetiba tengahari tu grandma ntah ke mana. Balik petang tu dia hulur sampul. Rupanya dia p bank kuarkan duit nak bagi pinjam kat aku.. My grandma tau sangat aku xkn trima kalu dia bagi so dia cakap ini kira pinjam. Aku nak nangis jer.. Tapi aku tak amik. Aku bagitau yang aku ada duit simpanan juga sebab sebelum ni aku keja..
When I was in highschool I was damn lazy.. Malas nak belajar.. but my grade was good so I tot kalu lulus dah kira okay la. My mom slalu ngadu ngan my grandma. My grandma nasihat aku slalu but I was so young so keras kepala ckit. Selalu balik kampung tak gi sekolah. So one day, i went back to see my grandma. N ponteng la tu. My grandma wasnt around dat monink. She went back home around 12 with book and pencil. Then, my grandma bagitau yang dia ikut kelas untuk orang2 tua di kampung tu.. Malam tu my grandma n me duduk2 kat meja makan after dinner. My grandma wat keja uma. Even mata dah kabur2.. jari pun dah keras nak menulis.. dia cuba juga menulis dan cuba hafal alphabet yang di ajar di kelas. She said.. kalu dari dulu dia belajar menulis dan membaca mungkin dia boleh ajar aku waktu aku baru masuk sekolah dulu. My grandma belajar smua tu semata2 mo tolong aku belajar. Sedih tul aku. Since dat day aku blajar betul2.. tapi bab malas tu susah skit la nak kikis. But here I am today.. got my degree.. got a good job. It's all for my beloved grandma. My granda.. a mom, a bestfriend.. my life!
I share everything wit her.. Dunno wat should i do without her.. I love you Grandma.. owez do..

No comments: